Pred društvima za osiguranje je jedno izazovno razdoblje u kojem se očekuje inovativnost i kreativnost u kreiranju proizvoda vodeći računa o rizicima i zaštiti potrošača.

Mladi dijametralno suprotno razmišljaju kada je riječ o životnom osiguranju smatrajući ga vrlo korisnim proizvodom, pokazuju rezultati ankete koja će biti predstavljena u sklopu konferencije “Budućnost životnih osiguranja – Novi koncepti za okruženje dinamičnih promjena”.
Konferenciju u virtualnom obliku organizira Hrvatski ured za osiguranje (HUO) u partnerstvu s Hrvatskom agencijom za nadzor financijskih usluga (Hanfa), a održat će se sutra. Konferencija će se održati kako bi se potaknula rasprava i promišljanja o životnim osiguranjima, kao jedne od ključne skupine osiguranja, koje u trenutačnim ekonomsko-financijskom okruženju prolazi transformaciju zbog izazovnog ekonomskog okruženja i razdoblja niskih kamatnih stopa, stoji u najavi.
Garancija ima svoju cijenu
Nakon otvorenja konferencije, izlaganje o ekonomskim pokazateljima na temu “Quo vadis životna osiguranja?” održat će Ante Žigman, predsjednik Upravnog vijeća Hanfe.
– Danas moramo prihvatiti da garancija, na koju smo navikli u ugovorima o životnom osiguranju, ima svoju cijenu. Društva za osiguranje moraju redizajnirati svoje proizvode koje nude ugovarateljima na način da budu sigurni i prihvatljivi klijentima. Sve veća dugovječnost kreira svijest o tome kako dugi životni vijek traži da svi moramo više štedjeti kako bismo održali zadovoljavajuću razinu standarda nakon umirovljenja, smatra Žigman.
Kako dodaje, u godinama pred nama očekuje da ćemo vidjeti promjene i pojavu novih proizvoda koji će kombinirati mirovinu, zdravstvenu i staračku skrb.
– Očekujem da će osiguravatelji koristiti pristup velikom skupu podataka o svojim klijentima i kreirati za njih proizvode po mjeri. U prvi plan izbit će inovativni proizvodi, a pojavit će se i novi kanali prodaje kroz društvene mreže. Vjerojatno ćemo vidjeti nove igrače na tržištu koji će sofisticiranom tehnologijom jednostavno i brzo pristupiti klijentima. Pred društvima za osiguranje je jedno izazovno razdoblje u kojem se očekuje inovativnost i kreativnost u kreiranju proizvoda vodeći računa o rizicima i zaštiti potrošača, smatra čelnik financijskog regulatora.
Profesor Jakša Krišto s Ekonomskog fakulteta u Zagrebu predstavit će istraživanje “Pogled generacije Z na životno osiguranje”, provedeno tijekom veljače i ožujka na uzorku studenata EFZG-a, a u predstavljanju rezultata sudjelovat će i studenti Karla Kelava i Luka Draganić.
Nedovoljna kultura
Rezultate ovog istraživanja komentirao je ususret konferenciji Hrvoje Pauković, direktor HUO-a. Kazao je kako unatoč nedovoljno razvijenoj kulturi osiguranja u Hrvatskoj, a vrlo često i manjka individualne odgovornosti za vlastitu imovinu te nedovoljno brige za vlastitu budućnost, čemu u prilog govori činjenica da se na području životnog osiguranja građani osiguravaju čak 7 puta manje u odnosu na prosjek EU, iznimno veseli činjenica da više od 80% studenata smatra da je životno osiguranje potrebno ili korisno.
– Njih čak 79 posto u budućnosti planira koristiti životno osiguranje. Hrvatski osiguratelji već sada pružanjem inovativnih proizvoda životnog osiguranja omogućavaju građanima odabir proizvoda koji su primjereni njihovim potrebama i mogućnostima”, ocjenjuje Pauković.

Izlaganje o transformaciji životnih osiguranja održat će Jasminka Horvat Martinović, predsjednica Uprave Wiener osiguranja Vienna Insurance Group. Wassim El Helou, član Uprave Allianz Hrvatska, podijelit će s prisutnima inozemna iskustva te otkriti zašto poslovanje životnih osiguranja, unatoč brojnim izazovima, ide naprijed.
U sklopu konferencije održat će se i panel rasprava u kojoj će sudjelovati Vančo Balen, član Uprave Croatia osiguranja, zatim Hrvoje Dajak, izvršni direktor Privredne banke Zagreb, Gorazd Čibej, direktor slovenske Agencije za zavarovalni nadzor, članica Upravnog vijeća Hanfe Ilijana Jeleč te Nataša Kapetanović, predsjednica Uprave GRAWE Hrvatska.

Izvor: vecernji.hr