Search  
Login Minimize
Watch Movies by Genre, Thriller Movies. This section enables you to browse you favorite movies in Thriller and easily watch movies for fr.


Registracija
Zaboravili ste šifru ?


Linkovi Minimize

Registracija Minimize

Registracija je besplatna koja uz propisane uvjete korištenja omogućava objavljivanje Vaših vijesti na portalu. Za primanje newsletter-a iz oblasti osiguranja u BiH dovoljno je poslati mail na adresu info@osiguranje.ba . 
Podaci iz registracije će se isključivo koristiti za poboljšanje usluga portala.


Prijedlozi i komentari Minimize
Vaš email:
Vaše ime:
Predmet:
Poruka:
Pošalji  Otkaži

Anketa Minimize
Da li imate povjerenja u osiguravajuća društva?


Submit Survey  View Results

Anketa Minimize
Da li će finansijska kriza uticati na osiguravajuća društva?



Submit Survey  View Results

  You are here:  Home    
Marketing ... Minimize

Portal osiguranje.ba je specijalizovan za problematiku u oblasti osiguranja i reosiguranja u Bosni i Hercegovini. Portal je u periodu od jedanaest godina zabilježio više od 7.000.000 pročitanih članaka što govori o njegovoj posjećenosti i aktuelnosti. Više o navedenom možete saznati na linku Marketing.

Print  

API kao dio distribucijske strategije osiguranja Minimize
API kao dio distribucijske strategije osiguranja

API ili "Application Programming Interface" softverski je način povezivanje različitih kompanija koji omogućava kontroliranu razmjenu podataka i poslovne logike između organizacija. S jedne strane API-ji kao tehnička rješenja su nevidljivi krajnjim korisnicima i svima onima koji nisu sudjelovali u razvoju, ali rezultat njihove upotrebe je itekako vidljiv u smislu da donose neke nove opcije i funkcionalnosti kao i jednostavnije i fluidnije korištenje platformi i informacijskih sustava koji ih konzumiraju. Jedan od osnovnih ciljeva je, s aspekta potrošača, upravo razvoj bogatije i šire usluge.
 
Kada se radi o industriji osiguranja, osiguravajuća društva namjeravaju otvorene API-je uvesti u svoje distribucijske strategije u prosjeku za 4,5 godina, stoji u istraživanju koje je provedeno nad 1000 ispitanika u organizaciji Insurance Innovators i Charted insurance institute (kolovoz, rujan 2018.). Rezultati su prikazani u slici ispod, a kako se čini većini osiguratelja se zasada – ne žuri.
 
Slika 1.: Koliko brzo osiguratelji očekuju da će API postati dio njihove distribucijske strategije?
 
 

Izvor: Insurance Innovators, The Future of General Insurance Report 2018/19
 
Ne ulazeću u razloge takvih rezultata istraživanja, kroz prikaz prakse i primjere pokušat ćemo demistificirati upotrebu API-a u osiguranju i ukazati na njihov potencijal u distribucijskoj strategiji osiguratelja.
 
Pojedina osiguravajuća društva jednako kao i propulzivna InsurTech poduzeća već su aktivna i na potezu. Axa Asia i Lemonade i danas koriste otvorene API-je kako bi svoju ponudu neprimjetno integrirali u ne-osigurateljne Internet stranice, kao što su putničke agencije, financijski savjetnici, agenti nekretninama, dok „pay as you go“ distruptor, Cuvva, pruža svoj API kurirskim poduzećima, P2P (Peer to Peer) platformama, vlasnicima flota vozila, koji žele pružiti vozačima osiguranje po zahtjevu.
 
ZhongAn, prvo kinesko online osiguranje, podignulo je partnerski model na novu razinu. Ovo je osiguranje iskoristilo sve svoje tehničke i podatkovne kapacitete za sudjelovanje u 5 glavnih ekosustava koji se sastoje od više od 300 partnera, uključujući i velike kineske platforme kao što su zrakoplovne kompanije i pružatelji usluga smještaja i stanovanja. Ovo je model koji očito djeluje kao akcelerator rasta, pa je ZhongAn u tri mjeseca od ulaska u online tržište zdravstvenog osiguranja prodao više od 300.000 polica, a u dvije godine imao više od 10 milijuna klijenata zdravstvenog osiguranja. 
 
Shema ekosustava ZhongAn prikazana je u slici ispod:
 
Slika 2 - ZhongAn - shema ekosustava

Izvor: Digital Insurance Agenda
 
Možda se može odmahnuti rukom i reći da se radi o velikom kineskom tržištu s kojim se manja tržišta ne mogu usporediti, ali činjenica je da ovakva sinergijska partnerstva omogućavaju osigurateljima da dođu do novih klijenata, te se čak 86 posto ispitanika u istraživanju provedenom ove godine, složilo da je jednostavnost umrežavanja s tehnološke perspektive kritični aspekt svake strategije osiguratelja. 
 
Naime, ključni faktor API-ja kao dijela distribucijske strategije osiguratelja je upravo „zamagljivanje“ ili možda čak „ignoriranje“ čvrstih organizacijskih granica. Vrlo konkretno to znači da bilo koja platforma ili informacijski, a time i poslovni sustav može koristiti dijelove poslovne logike i resurse osiguratelja koji mu on pruža. Ako Amazon kao najveća e-commerce stranica koja je originalno počela s prodajom knjiga, danas može prodavati osiguranje, pametni telefon, raznu elektroniku, realizirati plaćanja i sl. tada i osiguratelji mogu tražiti koje neosigurateljne usluge bi bilo prikladno ponuditi klijentima. To vrijedi i u obrnutom smjeru, te se osiguravajuća društva trebaju zapitati u kojim neosigurateljnim industrijama mogu ponuditi svoju uslugu. To naravno nije nova tema, ali razlika je u tehnološkoj realizaciji koja olakšava i potencira takve međusektorske suradnje te je prednost API-ja upravo u tome što omogućavaju daleko jednostavniju povezivost poslovnih i informacijskih sustava različitih organizacija.
 
Treba ujedno imati na umu da API-ji nikako nisu „sirovo“ tehničko sredstvo prijenosa podataka, kako ih ponekad olako shvaćaju, već kvalitetno postavljeni postaju nositelji poslovne logike osiguranja. 
 
Zašto bi softverski tim banke, leasinga, hotelskog lanca, zrakoplovne kompanije, auto-distributer, autoasistencija, poliklinika, distributer elektroničke opreme, turoperater ili bilo koji drugi vanjski partner… morao iz početka učiti poslovnu logiku osiguranja, koja nije njegov core business, ukoliko jednostavno želi nuditi određene osigurateljne usluge kroz svoje sustave/internet platforme/mobilne aplikacije. U vremenu kada je potrebna brza reakcija i kada se partnerstva između kompanija žele realizirati u što kraćem roku poželjno je koristiti model koji to i omogućava.
 
Kada govorimo o zaključenju osiguranja, API za prodaju osiguranja se može upotrijebiti u različitim informacijskim sustavima, mobilnim aplikacijama, na internet portalima i drugim platformama. To znači da koristeći API, kao svojevrsni „black box“, bilo koji vanjski softverski tim, uz dozvolu osiguratelja, koristi logiku osiguranja u smislu – korištenja šifarnika osiguratelja, algoritma za izračun premije osiguranja, sve pripadajuće validacije kao i automatski tisak dokumenata, spremanje police/ponude, zaprimanje sredstva naplate u sustave osiguratelja i drugo. Naravno, ovo bi se moglo odnositi i na štete, naplatu ili neki drugi poslovni proces.
 
Ekosustavi bazirani na API-jima
 
Termin nešto novijeg datuma i u financijskoj industriji su tzv. „ekosustavi“. Konzultantska kuća McKinsey ekosustave definira kao povezane setove usluga koji mogu zadovoljiti razne potrebe potrošača na jednom integriranom mjestu. Radi se o kompleksnim mrežama u kojima različite kompanije nude svoje proizvode i usluge fokusirane oko pojedine potrebe potrošača. Potrošački ekosustavi trenutno rastu i koncentriraju se na potrebe kao što su putovanja, briga o zdravlju ili nekretnine. Do 2025., kada ovaj trend dobije na brzini, McKinsey očekuje da će se kristalizirati 12 prepoznatljivih i masivnih ekosustava oko temeljnih ljudskih i organizacijskih potreba (slika 3.).
 
Slika 3:Ilustracija ekosustava, vrijednost prihoda u 2025.godini
 
 
 

 
Izvor: McKinsey&Company
 
Jedan od predvodnika u ovom segmentu je kineski osiguravajući div Ping An, koji je uspješno proširio svoju uslugu kako bi ponudio konzultacije o zdravstvenoj zaštiti, prodaji vozila, nekretninama i bankarske usluge za više od 350 milijuna online kupaca putem jednog korisničkog portala pod nazivom "One Account". 
 
Južnoafrički osiguratelj Discovery je još jedan pionir, koji je izgradio vlastiti wellness ekosustav. Milijuni korisnika prate svoje zdravlje pomoću Discoveryove platforme Vitality, koristeći nosive uređaje i prateći pokazatelje kako bi poboljšali vlastito zdravlje. Kada je osiguratelj analizirao trogodišnje podatke, uočio je smanjenje zdravstvenih rizika za 22 posto, te je ujedno omogućeno korisnicima da zarade bodove lojalnosti kroz mrežu partnera, uključujući British Airways, Emirates i Europcar.
 
Osiguratelji će u tom kontekstu trebati sagledati svoje tradicionalne uloge i poslovne modele te procijeniti mogućnosti partnerstva s igračima u drugim industrijama. Usvajanje novog načina razmišljanja bit će težak put za neke osiguratelje, no oni koji razumiju ovaj razvojni ciklus mogu poduzeti prve korake za stvaranje novih izvora prihoda, uzimajući u obzir da će velik broj ekosustava biti baziran na korištenju API-ja.
 
Jednako tako treba osvijestiti da upotreba API-ja u distribucijskoj strategiji nije igralište rezervirano samo  za velike, globalne igrače i grupacije, već sva osiguravajuća društva mogu tražiti nove niše i povezivati se s ostalim industrijama upotrebom ovakve tehnologije koja je u tehničkom smislu poznata i funkcionalna.
 

I na hrvatskom tržištu osjeća se ubrzani ritam pripreme softverske „infrastrukture“ koja u ovoj fazi ponajviše omogućuje slobodnije kreiranje distribucijske strategije s aspekta mogućnosti povezivanja sa drugim sustavima uključujući i sustave u drugim industrijama. Ovakav  trend prepoznajemo i sa pozicije softverske tvrtke, In Cubis d.o.o., koja se bavi razvojem takvih programskih rješenja za potrebe osiguranja (CUBIS Web API) kroz sve učestalije zahtjeve naših klijenata za  razvoj baš ovakvih tehnoloških rješenja. Tvrditi da prepoznajemo da bi se takav koncept trebao  i pojačati sa pozicije poduzeća koje razvija takva rješenja možda i nije najsretnije, ali činjenica jest da uočavamo da je razvoj, posebno prodajnih API-ja, trend među osigurateljima koji uzima sve veći udio u projektima kojima se bavimo. Mi mu doprinosimo u tehničkom smislu, dok je na samim osigurateljima i onima koji se duboko bave strategijom u prodaji osiguranja da stvaraju nove niše primjene uzimajući u obzir kontekst novih tehnologija.

Izvor: osiguranje.hr|Ivan Matić


Posted on Monday, November 26, 2018 (Archive on Monday, January 07, 2019)
Posted by Redakcija  Contributed by
Return    

Rating:
Comments:
Save

Current Rating:

Vrijeme Minimize

 

 

Plivački klub Željezničar
Euroherc osiguranje d.d. Sarajevo

Plivački klub Željezničar
Euroherc osiguranje d.d. Sarajevo
Euroherc osiguranje d.d. Sarajevo

Euroherc osiguranje d.d. Sarajevo

Home:Zakonodavstvo:Institucije:Osiguravatelji:Statistika:Marketing:Ostalo
Copyright 2007 by osiguranje.ba Terms Of Use Privacy Statement