Search  
Login Minimize
Watch Movies by Genre, Thriller Movies. This section enables you to browse you favorite movies in Thriller and easily watch movies for fr.


Registracija
Zaboravili ste šifru ?


Linkovi Minimize

Registracija Minimize

Registracija je besplatna koja uz propisane uvjete korištenja omogućava objavljivanje Vaših vijesti na portalu. Za primanje newsletter-a iz oblasti osiguranja u BiH dovoljno je poslati mail na adresu info@osiguranje.ba . 
Podaci iz registracije će se isključivo koristiti za poboljšanje usluga portala.


Prijedlozi i komentari Minimize
Vaš email:
Vaše ime:
Predmet:
Poruka:
Pošalji  Otkaži

Anketa Minimize
Da li imate povjerenja u osiguravajuća društva?


Submit Survey  View Results

Anketa Minimize
Da li će finansijska kriza uticati na osiguravajuća društva?



Submit Survey  View Results

  You are here:  Home    
Marketing ... Minimize

Kompanija S-system d.o.o. Sarajevo dobila je ekskluzivno pravo za ustupanje reklamnog prostora na portalu osiguranje.ba koji je specijalizovan za problematiku u oblasti osiguranja i reosiguranja u Bosni i Hercegovini. Portal je u periodu od devet godina zabilježio više od 5.860.000 pročitanih članaka što govori o njegovoj posjećenosti i aktuelnosti. Više o navedenom možete saznati na linku Marketing.

Print  

Gdje Uber dođe, više ništa nije isto Minimize
Gdje Uber dođe, više ništa nije isto

Uber u Hrvatskoj posluje nešto manje od dvije godine. Njegov utjecaj na industriju osiguranja nije mjerljiv, no kompanija je u tom razdoblju izazvala toliko turbulencije da je prisilila Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture na izradu novog prijedloga Zakona o prijevozu u cestovnom prometu, kojim bi se trebalo urediti poslovanje Ubera i taksija. Zasad ni jedna ni druga strana nisu zadovoljne predloženim rješenjima.

Gdje Uber dođe, više ništa nije isto. Premijera te globalno važne taksi aplikacije u Hrvatskoj prošla je više-manje mirno, no ubrzo nakon nje došlo je do niza problema. Pobuna taksista bila je žestoka, nadležno ministarstvo nije se predobro snašlo, došlo je i do tužbe, a cijelu bi zbrku trebala riješiti radna skupina koja sada piše novi prijedlog Zakona o prijevozu u cestovnom prometu, kojim bi se trebalo urediti poslovanje Ubera i taksija. Ni jedna ni druga strana nisu pretjerano zadovoljne napretkom. Efekti dolaska Ubera nisu se pretjerano osjetili na industriji osiguranja, koja se manje-više suzdržava od komentiranja svega što se Ubera tiče. Napominju da s Uberom nemaju neka posebno relevantna iskustva te kako je svatko tko se vozi uz pomoć te aplikacije osiguran na isti način kao da se vozi u automobilu svake druge osobe – sve je pokriveno policom obveznog autoosiguranja.
“Kod ugovaranja police obveznog osiguranja od automobilske odgovornosti traže se, odnosno mjerodavni su podaci iz prometne dozvole. Cijena obveznog osiguranja određuje se prema podacima iz prometne dozvole kao što su registracijska oznaka, vrsta i tehnička karakteristika vozila te namjena vozila. U smislu osiguranja od automobilske odgovornosti putnici su jednako pokriveni osiguranjem bilo da su u taksiju, vozilu vozača Ubera ili privatnom vozilu. Zasad nemamo posebnih iskustava s isplatama šteta Uberovim vozačima, kao ni saznanja o iskustvima osiguratelja u drugim zemljama”, rekla je za Svijet osiguranja Vesna Škugor, voditeljica Odjela za neživotna osiguranja u GRAWE osiguranju.
U samom Uberu kažu kako oni kao kompanija zahtijevaju da njihovi partneri imaju ugovoreno komercijalno osiguranje za sebe, vozilo i sve putnike koje je u skladu sa zakonom Republike Hrvatske: “Koliko je nama poznato, putnici u Uberu su jednako pokriveni kao i u taksi vozilu jer se radi o istom osiguranju”.

Od start-upa do globalnog igrača
Uber je tijekom nekoliko kratkih godina svojeg postojanja postao ime poznato u svakom domaćinstvu. Osim njega, u svijetu postoji još nekoliko snažnih aplikacija, poput Lyfta, koje su zaslužne za procvat nove vrste dijeljenja vožnje. S obzirom na to da Uber ima vojsku sljedbenika diljem svijeta, u počecima te industrije svi su se pitali kakve će posljedice ostaviti na obvezno autoosiguranje. Srećom, posljedica još uvijek nema, jer su i u Uberu, ali u svim njegovim konkurentima svjesni te brige. Usluge dijeljenja prijevoza pokrivene su istim policama osiguranja kao i automobili fizičkih osoba, što znači da je vožnja njima (gotovo uvijek) sigurna te da možete računati na nadoknadu mogućih fizičkih ozljeda. Naravno, uvijek postoje iznimke jer je Uber dostupan širokom krugu osoba koje su uvjerene u svoje vozačke sposobnosti iako one nisu na zadovoljavajućoj razini. Primjerice, Uberov partner u Zagrebu uspio je skoro doći do piste Zagrebačke zračne luke i to pod utjecajem alkohola. Taj je slučaj jedna od rijetkih iznimki i samo srećom nije došlo do nikakve nesreće ili još gore, fizičke ozljede njega ili putnika koje je prevozio. Uber je biznis koji se razvija i evoluira, što moraju pratiti i osigurateljne kuće, koje trebaju odbaciti stare tradicije ako žele zaraditi na procvatu ekonomije dijeljenja koja uzima sve više maha. Nema jednostavne formule za uspjeh. U SAD-u je u startu vladao popriličan kaos, te još uvijek vlada u nekim saveznim državama. U police autoosiguranja uvođene su klauzule koje su osiguratelja oslobađale potpune odgovornosti ako se vozilo u trenutku nesreće koristilo za dijeljenje prijevoza, čega mnogi vozači nisu bili svjesni.

Fenomen Ubera u Hrvatskoj oslobodio potražnju
Uber u Hrvatskoj posluje nešto manje od dvije godine. Njegov utjecaj na industriju osiguranja nije mjerljiv, no kompanija je u tom razdoblju izazvala toliko turbulencije da je prisilila Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture na izradu novog prijedloga Zakona o prijevozu u cestovnom prometu, kojim bi se trebalo urediti poslovanje Ubera i taksija. Zasad, prema saznanjima autora i pisanja drugih medija, ni jedna ni druga strana nisu zadovoljne predloženim rješenjima. Podsjetimo, partneri Ubera bili su meta mnogih taksista, koji su čak pribjegavali fizičkom nasilju i paljenju vozila kako bi se raskusurali s konkurencijom, što nije hrvatski fenomen već se takvi gorki slučajevi bilježe diljem Europe. Kulminacija nezadovoljstva taksista bio je njihov neprijavljeni prosvjed u centru Zagreba kojim su paralizirali promet. Samo ministarstvo nije se najbolje snalazilo s utjecajem aplikacije. Inspektori su plijenili vozila, dok je država istovremeno davala poticaje nezaposlenim osobama koje su željele postati partneri Ubera. Sve u svemu, savršena zona koju koriste sve slične aplikacije novog doba u svim ostalim dijelovima svijeta – potražnja zarobljena iza prevelike regulacije ili preskupih ulaznih troškova oslobađa se kroz nove tehnologije i to ne samo u sektoru prijevoza. Neosporno je da na tržištu prijevoza osoba ima prostora za mnoge nove vozače. U Uberu govore kako u svim hrvatskim gradovima manjka adekvatnog broja vozača. Primjerice u Splitu posluje svega 180 registriranih taksista, a oni procjenjuju da ima prostora za dodatnih 5000 ponuđača. Tijekom ove turističke sezone, Uber je nudio zapošljavanje za oko 2000 dodatnih partnera. U ljetnim mjesecima vozača na Jadranskoj obali nikad dosta. Isto tako, Uber napominje kako u Zagrebu ima oko 1200 taksista, a da prema potražnji ima mjesta za najmanje 10.000 novih ljudi.

Što Uber misli o prijedlogu novog Zakona?
Uber će, u skladu s prijedlogom novog zakona, ostati u Hrvatskoj, no tretirat će se kao drugi taksi prijevoznici, s dozvolama i licencama, a taksisti će se morati pomiriti s većom konkurencijom jer će biti znatno više dozvola. Novi zakon trebao bi riješiti probleme poput nejednake prakse u pitanju cijena i uvjeta prijevoza, korištenja prometne infrastrukture, kapaciteta i vrste vozila kojima se obavlja autotaksi prijevoz i opreme vozila na području Hrvatske. Cilj je da se smanje administrativna opterećenja za pružanje usluga javnog prijevoza putnika, ali da se zadrži minimum propisa i sigurnosnih standarda. Novi prijedlog zakona, prema Uberu, korak je u dobrom smjeru, no više je kozmetička mjera negoli korak k pravoj liberalizaciji tržišta. Dodaju kako i dalje ostaje dvostruka administracija s licencama i dozvolama. Prve se izdaju na razini države, druge u gradovima. To je za Uber nepotrebno, jer je dugotrajan proces, ostavlja prostor za lokalnu korupciju i ograničava poduzetništvo, što u konačnici znači veće cijene prijevoza za građane. Nadalje, prema Uberovim stavovima, za uspješan rast cjelokupne industrije potrebno je ukloniti zastarjela pravila poput ograničavanja cijene. Minimalna ili maksimalna cijena dugoročno su štetne za korisnike jer s jedne strane smanjuju izbor, a s druge strane dovode do apsurda gdje se vožnja u starom potrošenom vozilu naplaćuje isto kao vožnja u novoj limuzini. Također, nova regulativa mora omogućiti izbor metode obračunavanja cijene, bilo to GPS-om ili predugovaranjem cijene s ponuđačima usluge. Uz to, u Uberu bi ukinuli da vozači moraju imati trogodišnju školu za kvalifikaciju vozača – to je prema njihovu mišljenju uvjet relevantan za vozače kamiona i autobusa, a ne i za vozače osobnih automobila. Za njih je dovoljna vozačka dozvola kategorije B, tri godine vozačkog iskustva te redovni liječnički pregled i napredni tečaj sigurne vožnje.

A kako dišu taksisti?
Dok Uber odbacuje licence kao relikt prošlosti, tradicionalni taksisti inzistiraju baš na njima. Jozo Kovačević, predsjednik Udruženja Radio Taxi Zagreb tako je za Tportal nedavno kazao kako Udruženje nema ništa protiv da ovaj posao radi netko tko je legalan i tko ima sve što je potrebno za obavljanje posla. Njemu je svejedno, ako u količini određenog broja taksija u Zagrebu ili na teritoriju Hrvatske radi legalni taksist, hoće li to biti Uber ili netko drugi. Prema Kovačeviću, glavni problem s Uberom je što ne ispunjavaju nikakve uvjete, već “ispunjavaju neke svoje uvjete koje su oni propisali, a ne Hrvatska ili Europska unija”. Kovačević smatra da se Uberu, ako bude legaliziran novim zakonom, ne bi trebalo progledati kroz prste. “Problem je što dosad nisu radili ni po kakvim kriterijima i pravilima koje je propisala država. Kako je objavljeno, njima je dosad propisano više od sedam milijuna kuna kazni, pitanje je koliko je naplaćeno. Pitanje je hoće li im ih izbrisati sada kad počnu raditi legalno. Nedopustivo je da se njima kazne oproste”, rekao je Kovačević. Nije propustio podsjetiti da su i državni dužnosnici govorili kako je Uber ilegalan, a on i dalje radi. Ne smetaju mu ni administrativne barijere jer one jamče sigurnost. Naime, Kovačević je protiv smanjivanja administracije jer se time narušava sigurnost putnika te se omogućava rad manje obučenim pojedincima na manje sigurnim vozilima.
Uber u nekim zemljama i gradovima tradicionalno prolazi bolje, a negdje lošije. Primjerice, sredinom travnja talijanski sud zabranio je Uber diljem zemlje baš zato što predstavlja nelojalnu konkurenciju taksijima. Zabrana je dio presude u tužbi protiv Ubera koju je podnijelo nekoliko udruga klasičnih pružatelja usluga taksija, a osim samog djelovanja Ubera u Italiji, njome se zabranjuje i oglašavanje Ubera kao takvog.

Uber je dobar za industriju osiguranja
Na samom početku ove godine Svijet osiguranja objavio je osvrt Damira Zorića, predsjednika Euroherc osiguranja, o utjecaju Ubera na industriju osiguranja koja je nakon sedam gladnih godina dočekala oporavak i optimizam. Osiguranje, ali i sve druge industrije koje do 2017. godine nisu prihvatile digitalizaciju kao novu stvarnost čeka vrlo teško razdoblje i borba za puko preživljavanje. Zorić u svojem tekstu navodi činjenice: Uber se svijetom širi kao divlji požar, a u Hrvatskoj ga se gleda poprijeko. Umjesto da ga se promatra kao faktor koji će doprinijeti stvaranju otpornijih kompanija i organizacija, često ga se tumači kao znak neke dublje krize ili sjenu budućeg sloma. Digitalizacija se u Hrvatskoj doista nerijetko shvaća kao krhki, nestabilni trend koji neće ostaviti nikakve posljedice. Svatko tko ne živi u pećini, zna da to nije tako. Od 2014. godine do danas sakupljeno je i kreirano više podataka nego u cijeloj povijesti čovječanstva do 2013. Digitalizacija ulazi u svaki segment života. Kako privatno tako i poslovno, za uspjeh su potrebne velike prilagodbe, jer nova industrijska revolucija kojoj svjedočimo predstavlja kraj svega što smo dosad poznavali.
Nema te struke niti tvrtke koja se neće morati prilagoditi digitalizaciji – poslovni procesi, proizvodi, znanja zaposlenika – sve će se morati u nekoj mjeri promijeniti. Digitalna revolucija već desetak godina drastično mijenja industrije. U proteklih pet godina digitalizirane su usluge kroz globalni taksi servis Uber te Airbnb, servis za najam smještaja. Distribucija je digitalizirana još ranije kroz Booking.com, dok su prvi digitalizirani procesi kupovine bili na internetskoj trgovini Amazon. Na konzervativnim industrijama, poput osiguranja, jest da se prilagode ili nestanu pred nekim novim trendom koji će vrlo brzo osloboditi potražnju zarobljenu iza regulacije.

Članak je objavljen u tiskanom izdanju časopisa Svijet osiguranja, broj 9, 2017.

 

Izvor: svijetosiguranja.hr|Nikola Sučec


Posted on Monday, October 09, 2017 (Archive on Monday, November 20, 2017)
Posted by Redakcija  Contributed by
Return    

Rating:
Comments:
Save

Current Rating:

Vrijeme Minimize

 

 

Ronilački klub Bosna
Vagabundo travel

BSO
Plivački klub Željezničar
Euroherc osiguranje d.d. Sarajevo

Euroherc osiguranje d.d. Sarajevo

Home:Zakonodavstvo:Institucije:Osiguravatelji:Statistika:Marketing:Ostalo
Copyright 2007 by osiguranje.ba Terms Of Use Privacy Statement